Publicitatea de tip sampling si promotii mai eficienta decat spoturile TV si radio

Publicitatea de tip sampling si promotii mai eficienta decat spoturile TV si radio Denumite generic BTL (below the line), activitatile de sampling , degustari si promotii la raft au luat amploare in ultima perioada, prin prisma eficientei alocarii bugetului, controlului rezultatelor si a unui feedback rapid si exact din partea clientilor.

S-a constatat ca publicitatea BTL este centrata pe consumator si reprezinta puntea dintre acesta si compania ce isi promoveaza produsele sau serviciile intr-o maniera directa, personala. Mesajele publicitare de tip ATL – above the line – (spoturi , articole, afisaj) au o structura rigida, influentata de constrangerile tehnice ale canalelor de comunicare respective. De asemenea, acest tip de comunicare lasa decizia de ascultare sau vizionare a mesajului publicitar la latitudinea publicului larg.

Consumatorii sunt tinta unei convingeri fara presiune directa, asa cum se intampla in cazul promovarii BTL. Pe de alta parte, BTL (sampling, promotii) se refera la mijloacele de comunicare „neconventionale”, care dau dovada de mai multa inspiratie si inedit. Este vorba in general de organizarea de evenimente in interiorul hypermarket-urilor, magazinelor, targurilor, targuri, expozitii, baruri, cafenele. Tehnicile ATL sunt mai mai eficiente atunci cand grupul tinta este foarte mare si greu de definit. Dar, in cazul in care grupul tinta este limitat si specific, este intotdeauna recomandabil sa se foloseasca promotiile de tip BTL pentru raportul cost-eficienta.

2018-11-06T16:46:25+00:00

Leave A Comment